tanja
Men
 
Szerepjtk
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Filozfia
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Fantasy
 
Zene
 
Indiggyerek
Indiggyerek : Az indig s jelentse

Az indig s jelentse

tanja  2006.02.08. 13:44

Sokminden az indigkrl

1.1. Mi az az indig gyerek?

Mindentt a vilgon megfigyeltk, hogy egyre tbb gyerek viselkedik

feltnen mskpp, mint a tbbiek, s nem olyan knnyen alkalmazkodnak

az ltalnos normhoz, mint a korbbi genercik. Ezeket a gyerekeket

„j gyerekeknek" vagy „az j korszak gyerekeinek" is nevezik.

Nancy Ann Tappe, amerikai sznterapeuta vekkel ezeltt megjelent

„Understanding Your Life Trough Color" cm knyvben elsknt

fogalmazta meg az letszn-elmletet. Sokan tvettk ksbb fogalmait,

s sikeresen alkalmaztk. Az elmlet szerint, minden embernek

van egy jellegzetes letszne, nha kett vagy hrom is. Az letsznek

olyanok, mint a sznburkok, lthatak az aurban s a szncsoportokhoz

hasonl szemlyisgjegyeket jeleznek. Minden sznburok bizonyos

emberi tulajdonsgokat hordoz, amelyek jl felismerhetek, ha

tudjuk, hogy mire figyeljnk.

Ez a knyv az j gyerekekrl szl, akiket indig gyerekeknek is

hvnak. Az indig gyerekek letszne indigkk, indig szemlyisgjegyek

jellemzek rjuk s ezeket fejezi ki lnyk. Alapveten minden

gyermeknek sajt letszne van. Az letszn lehet piros, zld, srga s

kk, vagy kt, illetve tbb szn kombincija. Az indig gyerekek szemlyisgjegyei

s tulajdonsgai szmunkra jak, szokatlanok s rszben

nehzsget okoznak, a trsadalom szmra pedig szintn nem

knnyen elfogadhatak. Az elmlt vekben ezrt nagy feladatot jelent

a szlknek s tanroknak; hogy jragondoljk ezt a krdskrt, s

mskpp bnjanak a gondjaikra bzott gyerekekkel. Az iskolkban s

az vodkban rengeteg jele mutatkozik annak, hogy az j gyerekek valahogy

„egszen msok".

Az j korszak gyermekeinek elnevezse az indigkk letsznbl

szrmazik. Ez a szn csupn egyike az indig gyerekek jellemzinek,

akik mostanban rkeznek bolygnkra, de ez olyan egysgesen jellemz

rjuk, hogy idkzben a legtbb amerikai terapeuta "indig gyerekeknek"

vagy „indigknak" nevezi ket.

Pr v mlva, ha mr tbbet tudunk ezekrl az j gyerekekrl, valsznleg

knnyebben rtelmezhetjk klnbz feladataikat, potenciljukat

s tulajdonsgaikat, taln klnbz csoportokat is felfedezhetnk.

Az indig gyerekek nhny ltalnos szemlyisgjegye:

• Bensleg tisztban vannak az let igazsgval.

• Magasabb elvek szerint lnek.

• Tudjk, hogy egyenslyban kell lnnk nmagunkkal s krnyezetnkkel.

• Gyakran egyestik magukban a frfi s ni aspektusokat (androgin

tpus).

• Tudjk, hogy tbb ltezik annl, mint amit ltunk.

• Hisznek benne, hogy az anyag s a fizikai let illzik. Tudjk,

hogy az let energibl vagy l tudatbl ll.

• Tudjk, hogy a vilgegyetemben minden mindennel sszefgg.

Id, tr, tvolsg s forma szmukra nem elklnl dolgok,

mint ahogy mi ltjuk.

• rzik, hogy minden letet tisztelni kell, integritssal, szeretettel

s egyttrzssel kell kezelni.

• Jobban megrtik a spiritulis elkpzelseket, mint az anyaggal

kapcsolatosakat.

• Nem hagyjk, hogy tlhaladott eszmk vagy hitttelek korltozzk

ket.

• Nem lehet olyasmire knyszerteni ket, amit nem szeretnnek.

• Nem fogadnak el olyan embereket vezetjkl, aki nem ugyanolyan

etikai nzeteket vall, mint k maguk, mg szocilis nyoms

esetn sem rendeldnek al ilven embereknek.

Nem hisznek a bn s bntets alap elmletekben, ezrt nehz

megbntetni ket.

Nem akarjk, hogy valamilyen tpusba vagy skatulyba soroljk

be ket.

Muszj, hogy magasabb elvek szerint lhessk az letket, gy

ahogy azt k rtelmezik, klnben depresszvek, npuszttak

s flnkek lesznek.

szintk, nyltak s fggetlenek.

Sokszor nem egszsges a testrzetk.

Mind az t rzkszervk nagyon jl fejlett, ezrt felfokozott rzkenysgk

knnyen srlhet vagy knnyen rezhetik, hogy tl

sokat kvetelnek tlk.

Nagyon rzkenyek a tpllkra; legalkalmasabbak szmukra a

termszetesen s organikusan termesztett lelmiszerek.

Knnyedn kommuniklnak llatokkal, nvnyekkel, ms gyerekekkel

s a termszettel.

Sokszor tapasztalhatjuk, hogy „lthatatlan" bartaikkal beszlgetnek.

Ezrt gyakran tl lnk fantzij vagy akr „klns

pszichs llapotknt" skatulyzzk be ket.

Mivel minden dologban rzkelik az letet, sokszor nehezen

szakadnak el tlk. Nem rtkelik tl az anyagi dolgokat, de

fontos szmukra a dolgok lelke.

Elkpzelseiket nehezen tudjk szavakban kifejezni. A nyelv

sokszor tl korltozott szmukra.

k maguk nem ltnak hatrt a jtk, nevets, kapcsolat s munka

kztt. Szmukra az letnek ezek az aspektusai egysges tapasztalatot

alkotnak.

Rendkvl rzkenyek s knnyen elsrjk magukat.

Nagyon kevs alvsra van szksgk, pp csak annyira, hogy a

fizikai test megjulhasson.

Hajlamosak r, hogy klnck legyenek, mivel a tbbi gyerek

vagy krnyezetk csak ritkn rtik meg, vagy fogadjk el ket.

J rzkk van hozz, hogy mi a helyes s mi nem, nincs szksgk

fegyelemre. Amit viszont ignyelnek, az a vilgos struktra.

Ha a szlk s tanrok nem engedik meg, hogy sajt meggyzdsk

szerint cselekedjenek, hatalmas ellenllst breszthetnek

bennk.

Nagy bennk a tudsszomj s nem fogadnak el gyors, egyszer

vlaszokat csak azrt, mert ezek a mlt hagyomnyos vlaszai.

Muszj, hogy k maguk „igaznak" rezzk a vlaszokat.

Csak nehezen azonosulnak azokkal a hagyomnyos tmkkal,

amelyeket az iskolkban tantanak. Tbbnyire nem tudnak kapcsolatot

felfedezni ezen tmk s a spiritulis let kztt, amelyet

k a dolgok mrtknek tartanak.

Sokat trdnek a htrnyos helyzet s igazsgtalanul kezelt trsaikkal.

Fejlett igazsgrzettel rendelkeznek.

A szemlyisg napfnyes vagy rnykos oldala?

Az indig vagy j gyerekek kzl sokaknak nincsenek nagy karmikus

terheik. A vilgnak olyan rgiiban szletnek meg, amelyek mr nyitottak

a tudatosabb letre. A legfontosabb, amit ezekkel a gyerekekkel

kapcsolatban meg kell rtennk az, hogy megfelel segtsggel fejlesztenik

kell szemlyisgket s jellemket, mert helytelen irnytssal

inkbb szemlyisgk rnyoldalai ersdnek s fejezdnek ki. Mivel

mindkt irnyban nyitva ll az t, a szlk, a tanrok s az egsz vilg

feladata, hogy odafigyeljenek s tudatostsk magukban, melyik ton

szeretnnk mindannyian tovbbmenni. A gyerekek a jv, hsz v

mlva k hatrozzk majd meg a vilgot. Ahhoz, hogy rzelmileg s

szellemileg megtapasztaljk nmagukat, az indig gyerekeknek teret

kell engednnk. Sok szabadsgra van szksgk, hogy hitk szerint

cselekedhessenek, hogy megtapasztalhassk az letet. Az olyan vilgos,

stabil struktra, amelyet felttlen szeretet tmogat, megadja nekik

azt a htteret, amire srgeten szksgk van szemlyisgk s jellemk

napfnyes oldalnak kifejlesztshez s kifejezshez.

Miben klnbznek az indig gyerekek ms gyerekektl?

A eltr szemlyisgjegyeken s jellemvonsokon kvl nagy klnbsg

van abban is, hogyan reaglnak konfliktushelyzetekben. Ms gyerekektl

eltren az indig gyerekek nem vesznek bele rzelmileg

olyan mlyen a konfliktushelyzetekbe, s kiderlt, hogy nem srlnek

olyan knnyen rzelmileg.

A „normlis" gyerekek inkbb lenyelik a megalztatsokat, elfogadjk

alrendelt helyzetket s engednek, akkor is, ha igazsgtalanul

bnnak velk. Az indig gyerekek ezzel szemben radiklisabban reaglnak:

ha leereszkeden bnnak velk, nevetsgess teszik ket, azt

tbbnyire totlis bizalomtrsnek lik meg, amelynek slyos kvetkezmnyei

lehetnek. Egy indig gyerek mindig pontosan tudja, mikor

hazudnak neki. A hazugsgnak tbbnyire az a kvetkezmnye, hogy

visszahzdik, s NEM bzik tbb az illetben.

Az indig gyereket nehz meggyzni rla, hogy nem kaphat meg

mindent, amire csak ignyt tart. Kirly vagy kirlyn, s gy is viselkedik.

Sok, bizonyos tekintllyel rendelkez szl rzi ezt a nem megalapozott

bszkesget s makacsnak, nfejnek, nehzkesnek ltja

emiatt a gyermeket.

Ha azonban helyesen rtelmezzk ezt, s megrtssel irnytgatjuk

ket, akkor egszsges nrtkels alakul ki bennk, s be tudnak illeszkedni

krnyezetkbe.

Az indig gyerek lehet lds vagy nagy kihvs is, aszerint, hogy

milyen krnyezetben lnek. Ha sok „rgi mintk szerint mkd" gyerek

kztt egyedli indig gyerekknt l valaki, nagyon rvid id alatt

alkalmazkodsra kptelen rendbontnak s kvlllnak blyegzik.

Bell azt kiltja a gyermek: „Mirt nem ismer fel engem senki? Mirt

nem rt meg a tbbi gyerek? Mirt tesznek gy?" Ilyenkor gyakran dhss

s frusztrltt vlnak, s elkezdenek lzadni. Ezt egyre tbbszr

tapasztalhatjuk szocilis krnyezetnkben: a csaldban, az iskolban

s az vodban. Az indig gyerekek brmire kszek, hogy mltsgukat,

nzeteiket, s tudsukat megvdjk s megmutassk a vilgnak.

Taln krdezzk meg nmagunkat, hogyan reaglnnk, ha ilyen nagy

elktelezettsg-rzssel, velnk szemben ellensgesen viselked vilgban

lnnk, tudva, kik vagyunk, anlkl, hogy krnyezetnk elismerne?

s mit reznnk, ha mindehhez mg kvlllknt s rendbontknt kezelnnek,

nem pedig kirlyknt, akik pedig valjban vagyunk?

Ha lnynket nem tartjk tiszteletben, tbbnyire jellemnk s szemlyisgnk

negatv oldala bontakozik ki, ami mg jobban megterheli a

csaldot s a krnyezetet. Az ADS s ADSH {figyelemhiny szindrma

s mozgssal jr nyugtalansg vagy hiperaktivits) pldul csak a legismertebb

kvetkezmnyek. ppgy kialakulhat a tanrokkal szembeni

agresszi vagy a totlis unalom, ha nem „sajt vilgukban" vagy szmtgpes

jtkokban merlnek el. A nagy mrtk bizalmatlansg msokkal

szemben s a szocilis izolci mr mindennapos tmkk vltak.

Ezek a gyerekek vagy kiszllnak a realitsbl s elmerlnek sajt vilgukba

a tlls rdekben, vagy ennek pp az ellenkezjt teszik, vagyis

lzadnak s segtsgrt kiltanak. Ez az a pont, ahol sok szl s tanr

a pszichs gygyszereket ltja az egyedli megoldsnak. Gygyszert

adnak a gyerekeiknek, hogy valamelyest normlis csaldi letet tudjanak

lni, amelyben mindenki kibontakozhat. Ez vgszksg esetn segthet,

de nem szabad ebben ltni az egyedli megoldst. Srgsen t kell alaktani

gondolkodsmdunkat ebben a tmban, meg kell vltoznia ennek

a helyzetnek! A mai napig nincs vilgszerte mkd hlzata az rintetteknek,

szlknek, tanroknak, terapeutknak s nevelknek. Csak lassanknt

kezdnk informcikat cserlni egymssal ezekrl a gyerekekrl.

Az internet olyan modern csatorna, amely az egsz fldet tfogja, s

gy lehetv teszi ezt a fajta tapasztalatcsert nemzetkzi szinten is. Megrett

az id, hiszen egyre tbb ilyen gyermek jn vilgra, s viselkedskkel

knyszertenek bennnket, hogy meglssuk a valsgot, vagyis jobban

mondva a valtlansgot. Ezen knyv fontos clja, hogy lnktse az

rintettek kztti informci- s tapasztalatcsert, s egyttmkdst.

Az indig gyerekeken kvl az elmlt vek sorn szerte a vilgon

bukkantak fel gyerekek ms meglep s csods tulajdonsgokkal s

trtnsekkel is. Nhny vvel ezeltt az amerikai Lee Carroll* s

Drunvalo Melchizedek** rtkes informcikat adott kzre az j ge-

Kryon (lsd Fggelk).

The Ancienl Secret of the Flower of Lile (lsd Fggelk).

nercik jelensgt egszknt szemllve. Miutn felhvtk a vilg fiayelmt

erre a tmra, sokaknak gy tnik, mintha jfajta emberek

lennnek szletben, akik az elkvetkez talakulsban majd vezetnek

bennnket.

me nhny meglep, gyerekekkel trtnt eset:

1. Vannak gyerekek, akiknek szletskkor pozitv volt az AIDStesztjk,

de nhny vvel ksbb az utvizsglat sorn (az

UCLA, University California of Los Angeles) teljesen AIDSmentesek

voltak. Nhny ilyen gyereket veken keresztl vizsgltak

s folyamatosan vgeztek rajtuk teszteket. Az eredmnyek

azt mutattk, hogy nem a szoksos emberi DNS-sel rendelkeznek.

A DNS, a dezoxiribonukleinsav hordozza valamennyi

rkltt informcinkat, gy genetikai kdunkat is. Testnk minden

sejtjben ott rejlik. Ezeknek a gyerekeknek ngy DNS-szllal

tbb volt, mint msoknak, ami azt jelenti, hogy egyszeren

fejlettebbek, mint legtbbnk. A teszteredmnyek tovbb teljes

mrtkben betegsgektl mentesnek mutattk ket, s ezek a

gyerekek nem is tudtak megbetegedni. Egyszeren minden ellen

immunisak! Az UCLA vilgszerte vgzett DNS-teszteket s felttelezi,

hogy a vilg lakossgnak egy szzalka ilyen mdosult

DNS-sel rendelkezik.

 
ra
 
Mveim
 
Boszorknyos
 
Harry Potteres
 
Blogok
 
Kedvenc oldalak
 
Link-csere
 
Szmll
Induls: 2006-01-23
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG