Az indig egszsg
tanja 2006.02.08. 14:00
4.1. Az indig gyerekek egszsge
Indig gyerekek csak krlbell tz ve rkeznek nagyobb szmban,
azrt mg nem lehet megalapozott kijelentseket tenni az egszsgkrl.
ltalban a legtbb gyerek makkegszsgesen jn a vilgra. Gyermekkoruk
folyamn tesnek a szoksos gyermekbetegsgeket s csak
ksbb alakulnak ki az esetleges egyni betegsgek. Megllaptottak
ugyan olyan pszichs kollegtv betegsgeket az j gyerekeknl, mint
asztma, klnbz fajtj allergik vagy torok-orr- flbntalmakra val
hajlam, de hogy ezek mennyire specifikusan az indig gyerekekre
igazak, azt nem lehet biztosan megmondani, mivel nincsenek megfelel
vizsglatok. Csak azt lehet megllaptani, hogy gyakran lp fel a
hiperaktivits, a legasthenia s a figyelemhiny, amelyeket azonban tudatosan
nem szeretnk betegsgnek nevezni. gy tnik, hogy az indig
gyerekek sokszor „vlasztanak" olyan betegsgeket vagy szindrmkat,
amelyet nem lehet figyelmen kvl hagyni. Ezzel knyszertik
r a szlket s a krnyezetket, hogy valban odafigyeljenek, cselekedjenek
s vllaljk a felelssget a helyzetrt.
Az indig gyerekek magasabb energiafrekvencival rkeznek, mint
az elz genercik. Mindazok alapjn, amit ezekrl a gyerekekrl tudok
- sajt, velk szerzett tapasztalataimbl s abbl a sokfle informcibl,
amit velk kapcsolatban az egsz vilgon sszegyjtttem
-, a kvetkez felttelezs rleldtt meg bennem: Lehetsges,
hogy az indig gyerekek tudattalanul llandan leadjk finom, magas
energijukat a kzelkben l felntteknek? Hogy emiatt vannak folyamatosan
„kigve" s „kszen"? Amg a szli hzban lnek, elfordulhat,
hogy olyan sok energijuk van, amitl a szlk s a csaldtagok
estre kimerlnek. Amikor idsebbek lesznek, s iskolba jrnak,
rszt vesznek ms tevkenysgekben, elkezdenek sok energit veszteni.
Emiatt mindig fradtak s kigettek.
Energetikailag a kzvetkezkppen lehet lerni ezt a jelensget: Ha
tallkozik egy magasabb energiafrekvencij ember egy alacsonyabb
energiafrekvencijval, kt dolog trtnhet:
1. A magasabb energiafrekvencijt lecsapolja a msik. Az els kifosztva
rzi magt s esetleg azt mondja: „Ez az ember elveszi
az energimat" vagy „Tl sok ermbe kerl ez az ember", mg
az utbbi vgre jl rzi magt, gy is mondhatjuk, hogy feltltdtt.
2. Ha valaki tudatban van az energiafrekvencijnak, nyugodtan
megengedheti msoknak, hogy hasznljk az magas rezgs
energijt, hiszen tudja, isteni forrsbl fakad s sohasem merl
ki. Egyszeren megmarad sajt frekvencijn s megosztja msokkal,
anlkl, hogy lemerlne. A msik, alacsonyabb frekvencij
ember ebben a helyzetben is jl rzi magt, s feltltdik.
Sok jele van annak, hogy a figyelemhiny szindrms indig gyerekek,
akik radsul mg hiperaktvak is, krnikus „fordtott polaritssal"
rendelkeznek (CRP-nek, Chronic Reversed Polarity-nek is nevezik),
vagyis llandan energit adnak le. Ez lehet az oka, hogy ezek a
gyerekek hajlamosabbak mindenfle megbetegedsre. Nehz nluk
gygytani a betegsgeket, mindaddig, amg a gyerek „fordtott". Azok
a gyerekek, akik taln mr szletsk pillanata ta szntelenl a szlk
s a krnyezet rendelkezsre bocstjk energijukat, ezltal krnikus
stresszllapotba kerlnek.
Keith Smith, egy kalifoniai, Escondido-i riszdiagnoszta* s gygynvnyszakrt,
aki a fordtott polaritsra szakosodott, azt rja Lee
Carroll s Jan Tober ..The Indigo Children" (Indig gyerekek) cm
knyvben: „A fordtott polarils llapot gyengti a lest elektromos
* riszdiagnosztika: szemdiagnosztika.
erejt. " Ennek legfontosabb oka a hosszan tart stressz. Ha gyengl a
test elektromos tltse, olyan tnetek lpnek fl figyelmeztet jelekknt
mint htfjs, izomfeszls, vagy fejfjs. Ha 42 herz al esik a
test feszltsge, akkor az immunrendszer nem kpes kivdeni a betegsgeket.
Fontos, hogy jra s jra fel tudjuk tlteni elektromos energinkat
vagy feszltsgnket, ahogy az akkumultorokat is fel kell tlteni.
Ha elhanyagoljuk a tneteket, extrm fradtsg, depresszi, flelmek,
migrn, sketsg, ktszveti problmk vagy krnikus fjdalmak
jelenhetnek meg az egybknt problms terleteken. A test norml
fenntartrendszere nem mkdik tbb. A szoksos elektromos jelzsek,
amelyeket az immunrendszer kld, nem vdekez jelnek, hanem
inkbb rombolnak tnnek. Smith felteszi a kvetkez krdst is: „Lehetsges,
hogy a krnikus fordtott polarits a test utols prblkozsa,
hogy figyelmeztessen, nyugodtabb helyzetet kellene kialaktanunk, mieltt
egy krhzi gy vagy egy otthoni gynyugalom knyszert erre? "
Fontos elmagyarzni a gyereknek azt az energetikai folyamatot,
amirt ilyen „kigettnek" rzi magt, s pldul az „energia feltlts"
gyakorlatot (lsd 8. fejezet) megcsinlni vele. Mivel a krnikus fordtott
polaritst nem knny felismerni, rdemes szakmai tmogatst keresni.
Terpis tapasztalatok s a szlk utalsai alapjn meg lehetett llaptani,
hogy az indig gyerekek a kvetkez „betegsgekre" vagy beteges
llapotokra hajlamosak:
• Krnikus fordtott polarits (CRP - Chronic Reversed Polarity).
• Torok- s flproblmk, gyakori megfzs s influenza.
• Allergik.
• Lelki kimerltsg.
• ADS s ADSH (teszttel kimutatott).
• Asztma s bronchitis.
• Depresszi.
• Krnikus fjdalmak klnbz helyeken.
• Krnikus fradtsg s a terhelhetsg hinya.
• Gyakori fejfjs.
Az indig gyerekek a legtgabb rtelemben vve norml egszsgi llapottal
s vitalitssal rendelkeznek. Elfordulhat, hogy magas energijuk
miatt mskpp lik meg s fejezik ki a betegsgeket. Vlemnyem
szerint az influenzt s a megfzsos llapotokat arra hasznljk,
hogy jra sszhangba kerljenek nmagukkal s organikusan, pszichsen
kipihenjk magukat.
Az indig gyerekeknek ltalban nagyon kevs alvsra van szksgk,
tbbnyire pp csak annyira, hogy a fizikai test kipihenhesse magt.
Ami megterhelheti s megbetegtheti, az az rzs, hogy ms,
vagy ha nem fogadjk el. Az indig gyerek mskpp rzkeli az letet,
s ez az rzkels nem knnyti meg a dolgt. Tulajdonkppen mindent
mskpp lt, mint mi. Mi ezt rzkelsi zavarnak hvjuk, mert nem fe-,
lel meg a mi ltsmdunknak. ltalban nem is rti meg. Ha nem foglalkozunk
a gyerekkel s rzkelseivel, akkor zavartnak rezhetjk.
Rknyszertjk a gyerekre viselkedsnkkel ezt a zavart. Sajnos llandan
nyomst gyakorolunk a gyerekre, s ez egsz fejldsre kihatssal
van.
Mi is tulajdonkppen az rzkels? Az rzkels egy aktv folyamat,
az egyes embernek s a krnyezetnek klcsns egymsrahatsban,
amellyel informcikat s jelentseket hozunk ltre. Az rzkels
a lts, halls, zlels, szagls s tapints rzkein keresztl jn ltre.
Ha ezek az rzkek nem optimlisan mkdnek egytt (ahogy mi
azt „normlisnak" ismerjk s tartjuk), akkor az ember s krnyezete
kztti interakci srl. A kvetkezmnyek megmutatkoznak a szocilis
viselkedsben, a tanulsi zavarokban, az oda nem ill mozgsviselkedsben
s fizikai hajlamokban vagy betegsgekben.
Azt mondjk, hogy bizonyos indig gyerekek rzkelse zavart, de
vajon valban az? Nem inkbb arrl van sz, hogy az j gyerekek fejlettebbek,
mint mi, hogy rzkelsk nem olyan korltozott, mint a
mink? Knnyedn mozognak a klnbz energetikai szinteken, s
jobban, gyorsabban rzkelnek egysges szellemi elveket, mint mi.
Ha mindig csak elutastjuk, „rlt"-nek blyegezzk s kignyoljuk
ket, akkor visszahzdnak csigahzukba. Hossz tvon pedig megbetegszenek.
rdekes, hogy a szntan az „rzkelssel" kti ssze az indig sznt.
Az indig szn. amelyet a harmadik szemhez rendelnek, azt is jelenti,
hogy a bels szem kinyitsval a dolgokat ms, spiritulisabb szemszgbl
lthatjuk. Ez az a ltsmd, amelyet az indig gyerekek szletskkor
magukkal hoznak. Szmukra minden egy, teljesnek tapasztaljk
meg nmagukat, gy ahogy vannak, isteni lnyeknek, s sokszor
nem rtik azt a szoksunkat, hogy a dolgokat egymstl klnllknt
szemlljk. Ha folyamatosan elvlasztjuk ket legbensbb lnyk
magjtl nyafogsunkkal, tleteinkkel, helyreigaztsunkkal, bntetsekkel,
s azzal, hogy nem ismerjk el ket, akkor megbetegszenek.
Ekkor testileg, rzelmileg vagy lelkileg szenvednek. Az a feladatunk,
sztnzzk ket, hogy ezt a teljes ltsmdot s a velk szletett rzkelsi
mdot poljk s tovbbfejlesszk.
Ha a gyerekek tudjk, hogy elutastsra tallnak, akkor ezer s egy
kifogst sorolnak fel, hogy kitrjenek ennek az tjbl, olyanokat
mint: „Anyu, annyira fj a hasam", „Nem tudok megmozdulni, annyira
fj a trdem." Vagy „Annyira fj a fejem", „Nagyon fj a hasam,
tnyleg nem tudok iskolba menni (vagy brhov...)." Kitallnak valamilyen
fjdalmat - amelyet azutn reznek is fizikailag - azrt, hogy
elkerljk az elutastott helyzetet.
Mi sajnos, vlemnyem szerint, tl kevss figyelnk oda az „alacsonyabb"
testek (fizikai, rzelmi, menti- s tertest) egymsrahatsra,
tbbnyire alulbecsljk tudatlansgunkbl fakadan ezeknek a
testeknek a finomenergetikai sszefggseit. Ha llandan rosszul rzi
magt egy gyerek, gy rzi elutastjk, nem ismerik el vagy nem
szeretik, akkor zavarokat produkl a klnbz testjeiben. Ezek a zavarok
vgl betegsg formjban kifejezdsre jutnak a legdurvbb,
vagyis a fizikai testben. A betegsg a test figyelmeztet kiltsa, hogy
valami nincs rendben. Mr sokkal korbban szre lehet venni a gyerek
viselkedsben ms jeleket, amelyek erre utalnak. Ilyen helyzetben
fontos a gyerek terpis vagy orvosi elltsa. Ezt nem lehet kmiai
gygyszerekkel ptolni. A gyereknek szksge van egy szemlyre, aki
fenntarts nlkl meghallgatja, komolyan veszi; egy olyan szemlyre,
aki magasabb perspektvbl ltva vezetni tudja t. Az indig gyerek
szmra fontos, hogy a lelkt szvesen lssk az letben, ahhoz, hogy
tartva vele a kapcsolatot, lhessen. Ha ez megtrtnik, akkor knnyebben
alakthatja s valsthatja meg az lett. Sok betegsget s kellemetlen
llapotot el lehetne kerlni gy.
4.2. Tpllkozs
Az j gyerekek egszen jfajta tkezsi szoksokkal rendelkeznek, s
nhnyan kzlk llandan kifogsolnak valamit az tellel kapcsolatban.
Sok minden nem zlik nekik, s kn szmukra a rendszeres tkezs.
Ily mdon a htszekrny sok csaldban olyan, mint egy nkiszolgl
bolt. gy tnik, egyik f tpllkuk a joghurt lett. Sok jel utal r,
hogy a szlknek meg kell szabadulniuk a rgi mintktl a tpllkozs
tern. A gyerek maga akarja meghatrozni, hogy mit s mikor eszik.
Radsul azt is akarja meghatrozni, hogyan eszik. Ez nem knny,
ha azt szeretnnk, hogy az egsz csald egytt egyen a frissen megtertett
asztalnl. Legjobb, ha hagyjuk, hogy a gyerek kivlassza, mit
szeretne enni, vgszksg esetn minden nap ugyanazt. Ezzel elkerlhetjk
az elre lthat stresszt, pedig megtanulja intuitvan rezni,
hogy mire van szksge a testnek s rezni fogja a tpllkokat is.
Adhatunk tpllkkiegsztket is, hogy minden szksges tpanyagot
biztostsunk.
Azoknak a gyerekeknek, akik hiperaktivits vagy ADS miatt
Ritalint kapnak, tbbnyire egyltaln nincs tvgyuk, totlisan sztrjkolnak,
s nem akarnak enni. A gyerek csak estre hezik meg, amikor
a Ritalin hatsa enyhl s mr minden csaldtag rg tl van a vacsorn:
ilyenkor ltalban „farkashes". Fontos, hogy a szlk megrtsk,-
ekkor valban tpllkra van szksge. A gygyszerrl kztudott,
hogy gtlan hat az tvgyra. Ezrt napkzben arra knyszerteni a
gyereket, hogy egyen, ebben az esetben helytelen lenne.
Ha egy indig gyerek nmaga kzppontjban van, akkor tudja,-.
hogy mi tesz jt neki. Szeretik maguk kivlasztani a tpllkukat s
mr kt vagy hromves koruktl hihetetlen pontosan meg tudjk
mondani, hogyan krik az telt. Ha pldul egy bizonyos srga tnyron
tlaljuk, mgpedig pontosan t milimteres darabkkra vgva, a
szszt a szlre s nem a kzepre tve, akkor ... megeszi az indig kirly
(vagy kirlylny) az egszet. De Isten rizz, hogy mskpp csinljuk,
nem a megfelel mretre vgjuk, vagy hozzkeverjk a szszt az|
telhez, akkor kitr a felkels! Bizonyos krlmnyek kztt ezzel
mg finoman is rtuk le a helyzetet, mert ami ilyenkor trtnik az nha
inkbb egy kzepes katasztrfhoz hasonlt, pldul repl a tnyr,
akr a szl fejnek.
Az indig gyerek szereti meghatrozni a helyt az asztalnl, s azt
is, hogy ki lhet mell. Egyik legfontosabb tmja, hogy a csald teljesen
elfogadott tagja szeretne lenni. Tbbnyire azzal lehet rbeszlni,
ljn az asztalhoz, hogy a csalddal egytt lvezze az tkezst. Elfordulhat
azonban, hogy az asztalnl nincs tvgya, de egy fl ra mlva
panaszosn kzli, milyen hes, s hogy pontosan mit akar enni. Ilyenkor
azt szeretn, ha azonnal kiszolglnk.
Az indig gyerekek egyrszt nagyon rzkenyek a tpllkra. Msrszt
sokszor egyoldalan esznek, anlkl, hogy ennek kros kvetkezmnyei
lennnek. Ahogy korbban mr emltettem, idkzben
megllaptottk, hogy ezeknek az j gyerekeknek mr ms a mja,
mint a mink, ami az elmlt vek jfajta tpllkaira kialakult evolcis
alkalmazkodsnak tnik.
|