Indig teszt
tanja 2006.02.10. 17:12
Mindazokbl az ltalam gyjttt informcikbl s beszmolkbl,
valamint indig gyerekekkel szerzett tapasztalataimbl, a kvetkez
megfigyelseket lltottam ssze s rendeztem korosztlyok szerint.
Az els teszt segthet kitallni, hogy n indig gyerek-e vagy indig
burokkal rendelkezik-e, ami azt jeleni, hogy az indig megjelenik mellksznknt.
Az indig tesztet hrom korosztlyra osztottam fel az tlthatsg
kedvrt. Krem, olvassk vgig a felsorolst, amely a feltn viselkedsi
jegyekrl szl s rtkeljk gyermekket minden viselkedsmdra
vonatkozan. Ellenrizzk az ezutn kvetkez kijelentseket, s
adjk meg milyen mrtkben talljk jellemznek. Fontos, hogy ne
csak vletlenszeren legyen jellemz az adott viselkeds, hanem hoszszabb
idszakra. Azt is meg kellene vizsglni, mennyire jellegzetes az
adott viselkeds hasonl helyzetekben, egykorakkal sszehasonltva.
Vlemnyem szerint egy tesztet mindig sok gyereken kellene elvgezni,
mieltt az eredmny hivatalos rtknek tekinthet. A jvben ez
bizonyra lehetsgess vlik, ha az indig gyerekek nagyobb figyelmet
kapnak. A tmval kapcsolatos j lpseket az Indigo Kinder Lichtring
weboldaln fogjuk kzztenni — www.indigokinder.de vagy www.indigo-
kind.com.
Krjk vlaszaikban a kvetkez szempontok szerint rtkeljenek:
0 = soha
1 = alkalmanknt (a feltns hatrn van nla ez a viselkeds)
2 = gyakran (olyan gyakran viselkedik gy. hogy feltnik a hozz
kzelllknak)
3 = nagyon gyakran (olyan gyakori, hogy jelentsen befolysolja a
gyerek lett)
letkor: 0-5 ves korig rtkels
• bredskor sokszor fizikai fjdalmai vannak,
mert szvesebben maradna „az vilgban". 0 1 2 3
• Feltnen kevs alvsra van szksge
s nagyon energikus.
• Valahogy ms, mint a tbbi gyerek.
• rzelmileg nem lehet belevonni helyzetekbe.
• gy bnik trgyakkal, mintha llnyek lennnek,
s fjdalmat rezhetnnek.
• Hatalmas ignye van az odafigyelse
s vdettsgre, szeretne mindig egy helyisgben
tartzkodni velnk. 0 1 2 3
• Rendkvli belerz kpessggel rendelkezik
s intuitv. Sokszor elre tudja,
hogy mit akarnak mondani neki. 0 1 2 3
• Az els szava lehetne akr a „nem"
s gyakrabban hasznlja, mint a tbbi szt. 0 1 2 3
• Gyakran jtszik lthatatlan bartaival,
akiket valban rzkel. 0 1 2 3
• Szeretne llandan a szlk kzelben lenni
s rezni, hogy odafigyelnek r. 0
• Nagyon tud unatkozni. 0
• Jellegzetesen magnak val tpus. 0
• Pontosan tudja, hogy mit akar
s nehz eltntortani tle. 0 1 2 3
• Amikor beszlni kezd, sokszor dadog, mert
nem tallja meg elg gyorsan a szavakat. 0 1 2 3
• Olyan dolgokat mond nagy meggyzdssel,
amelyekrl tulajdonkpp nem is tudhat. 0 1 2 3
• llatokkal, nvnyekkel s kvekkel kommunikl. 0 1 2 3,
• Bels szemvel olyan kpeket, szneket s formkat
lt. amelyeket nem tud igazn elmagyarzni. 0 123
• Mdilis kpessgei vannak s rzi mi „igazi". 0 12 3
• Emlkszik bizonyos helyzetekre elz leteibl. 0 12 3
letkor: 6-10 v rtkels
• Msok az tkezsi szoksai, mint nnek; pontosan
tudja, mire van szksge, s mit szeretne enni. 0 12 3
• llandan hajtja valami, tele van fls,
nehezen kontrolllhat energival. 0 12 3
• Sokszor tl fradt ahhoz is, hogy felkeljen,
felltzzn, iskolba menjen, egyszeren
mindenhez tl fradt. 0 12 3
• Figyelmetlennek, elgondolkozottnak,
dekoncentrltnak tnik. 0 12 3
• Az igazsgtalansg egszen megbetegti. 0 12 3
• Nem reagl r, ha hibztatjk. 0 12 3
• Mindennel s mindenkivel szemben tolerns. 0 12 3
• Alig rez flelmet nmagt illeten,
de nagyon tud flteni msokat.
• Naponta eljuttatja nt sajt hatraiig
rzelmileg s szellemileg.
• Rendkvl szocilis, mindenkivel,
mindenhol s mindig beszlget.
• Hajlamos r, hogy magnakval legyen.
• Szvesebben van egytt felnttekkel,
mint a vele egykorakkal.
• Minden helyzetben szeretetre, igazsgossgra,
tolerancira, tletmentessgre trekszik.
• Minden alkalommal tiltakozik
s nagyon fejlett az akarata.
• Nem korltozhatjk tlhaladott meggyzdsek.
• Nehz megfkezni, gy rzi magt,
mint egy kirly/kirlyn s szeretn.
hogy ennek megfelelen bnjanak vele.
• Inkbb a valsgot szeretn hallani,
mint valamilyen hazugsgot.
• Sokszor gy rzi, hogy a tbbi gyerek s
a felnttek nem rti meg s nem fogadja el. 0 12 3
• Anyagi vilgunk tl egyszer
s tl unalmas szmra.
• Szereti az intenzv, szellemi beszlgetseket.
• Gygytlag hat msokra.
• Nem ktdik tl ersen az anyagi valsghoz.
• rti az emberi s lelki sszefggseket.
• A csalddal s a kzeli bartokkal
nagyon lojlis s hsges, mintha megrten,
hogy rkre sszetartoznak. 0 12 3
• Sokszor gy rzi, hogy itt a Fldn nem a
megfelel helyen van, s azt mondja:
„Szeretnk visszamenni." 0 12 3
letkor: 11-felnttkor rtkels
• Nem lehet felizgatni, ez szinte lehetetlen. 0 12 3
• Sokat kell mozognia. Tanuls kzben llandan
mozog vagy hiperaktv. 0 12 3
• Sokszor szenved allergitl s/vagy brkitsektl. 0 12 3
• Nha hosszabb ideig teljesen kimerlt
s nem tudja kipihenni magt. 0 12 3
• Gyakran nem elgsges a flddel val
kapcsolata, szinte lebeg. 0 12 3
• Teljesen rzelemmentesen, logikusan
s magabiztosan rvel. . 0 12 3
• Nem lehet megbntetni, de ismeri a sajt
magnak kiszabott bntetst. 0 12 3
• Rendkvli a belerz kpessge s szenvedlyes,
de ers s fggetlen is. 0 12 3
• gy rzi kreatv s spiritulisn „elrbb jr".
mint a tbbi gyerek. 0 12 3
• Nehz helyzetekben ert mutat,
s kpes btortani a gyengbbeket. 0 1 2
Az emberekkel val viszonyban sokszor felsznes. 0
• Vilgos elkpzelseket s irnyvonalakat
kvetel meg az emberektl. 0 12 3
• Elvrja, hogy a csald teljes rtk
tagjaknt kezeljk. 0 12 3
• Tbbnyire azt teszi, amit jnak tart. 0 12 3
• Nem tolerlja, hogy dntenek helyette, anlkl,
hogy eltte tjkoztatnk. 0 12 3
• Amit mondanak neki, annak tbbsgt elutastja,
s sokszor sket flekre tall nla. 0 12 3
• Nyitott az szinte javaslatokra s sztnzsekre. 0 12 3
• Szeretn, ha megkrdezn tle a vlemnyt
s meggyzdst. 0 12 3
• Jobban rti a spiritulis elkpzelseket,
mint az anyagiakat. 0 12 3
• Bensleg magasabb szellemi elvek
s eszmk szerint l. 0 12 3
• Ismeri letfeladatt, s trelmetlenl vrja,
hogy „felntt" legyen vgre. 0 12 3
• Tudja, hogy minden dologban spiritulis energia
van, hogy minden egy, s hogy kapcsolatban llnak
egymssal a dolgok. 0 12 3
Ha fleg nullt s egyest jellt meg, felttelezhet, hogy a gyermeke
nem indig gyerek. Taln csak nha hasonlan viselkedik.
Ha a gyermek rtkelsben sokszor szerepel a kettes, akkor felttelezhet,
hogy a gyermek egy indig „bevonat" f letsznnel szletett.
Ebben az esetben sok indig szn- s szemlyisgjegye van, valban
az j idk gyermeke, s segthet az emberisgnek az j vezred talakulsban.
De nem szz szzalkosan indig gyerek.
Ha feltnen sokszor jellte meg a hrmast, akkor felttelezhet,
hogy egy „tiszta" indig gyerek l a csaldjukban.
Azoknl a gyerekeknl, akik rtkelsnl a kettes s a hrmas
hangslyos, nagyon fontos, hogy a szlk idt szaktsanak r s elgondolkozzanak
rajta, mit is jelent ez szmukra. Az j idk gyerekt nevelni
nagy feladat, ami dicsretremlt, ha tudatosan bnunk vele.
Kpzeljk csak el, ha minden indig gyerek szleinek lenne btorsga
gyermekt teljesen flelmektl, traumtl, bntudattl s agresszitl
mentesen nevelni, s hsz v mlva ezek az emberek vennk t a kormny
s ms vezetk pozcijt- milyen szp vilg kerlne ezzel kzvetlen
kzelsgnkbe.
|